تور کیش، تور محبوب هنگ کنگی ها!
نوشته شده توسط : پناهی نیا

تور کیش، تور محبوب هنگ کنگی ها!

 

تور کیش، تور محبوب هنگ کنگی ها!

چند سالی است که سفر به کیش بین چینی ها و هنگ کنگی ها محبوب ترین تور مشهد شناخته شده است.

جزیره کیش با توجه به شباهت زیادی که به هنگ کنگ دارد و برخورداری از ظرفیتهای زیادی به لحاظ ماهیگیری و صادرات و واردات به عنوان قطب اقتصادی برای چینیان مبدل گشته است.

همچنین گردشگران داخلی بسیاری به دلیل شرایط جغرافیایی و سیاسی و تفریحی این منطقه تمایل دارند اوقاتشان را در این جزیره ی زیبا سپری نمایند و از ورزش و تفریحات آبی، جنگ های شبانه منطقه کیش لذت ببرند.

افرادی که به جزیره کیش زمانی سفر می کردند بیشتر به دلایل تجاری بود. مناطق آزاد گردشگری کیش به دلیل نداشتن قوانین مالیاتی به مدت بیست سال آغاز فعالیت شرکت ها و فعالیت های تجاری بهترین مقصد برای سودآوری و ثبت شرکت و فعالیت می باشند. تور کیش از این رو نیز به لحاظ اقتصادی نیز طرفدار زیادی دارد.

افرادی که به جزیره کیش سفر می کنند گویی از هنگ کنک بدون ویزا و با هزینه اندک بازدید کرده اند.

اما دلیل شباهت هنگ کنگ پیشرفته به کیش آرام چیست؟ شاید می توان به دلایلی نظیر هوای پاک و اقلیم مرطوب و ساختمان های بروز و حضور چشم بادومی های عجیب غریب اشاره کرد که این منطقه را شبیه به هنگ کنگ نموده ولی هنوز کلی راه برای تبدیل شدن این منطقه به آن شهر وجود دارد.

هیچ ایرانی تمایل ندارد تا منطقه آرام و زیبای کیش را به شهر شلوغ هنگ کنگ با وجود شهروندان چینی ترجیح دهد. اما برخی سیاستمداران مایل هستند منطقه فرودگاه و بندرگاهی کیش طبق اصول استاندارد شن جن چین ساخته و اداره شود.

تور کیش از چین برای ساخت بندرگاه های متعدد جهت افزایش صادرات و واردات در این منطقه فرصتی را پدید می آورد و شاید دلیل اصلی واگذاری زمین های منطقه کیش به شهروندان چینی همین امر بوده است. با توجه به حضور چینی ها در منطقه کیش سودهایی طبق موارد اشاره شده در پی دارد ولی ضررهای زیادی را برای ساکنین ایرانی و اکوسیستم به وجود آورده اند.

امید داریم هنگ کنگ و شن جن و هندوستان نقطه عطف خوبی برای مطرح شدن منطقه آزاد کیش باشند تا تور قشم از این طریق گردشگران و تاجران این فرصت را داشته باشند تا تبلیغات خوبی برای جذب گردشگر و گردش مالی در صنعت توریسم، بازرگانی در ایران به وجود آورند. شاید با حضور گردشگران خارجی در کیش هتل هایی با استانداردهای جهانی و تفریحاتی تاسیس شود. البته تا زمانی که ضرر این گردشگران بیشتر از سودشان باشد.

تور کیش از چین برای چینی ها به سفری اقتصادی مبدل گشته و گردشگران بسیاری سالانه با هدف کسب سود عالی به این منطقه سفر می‌کنند. ولی بیشتر ایرانیان تور کیش را صرفا برای تفریح برمی گزینند همین امر سبب گشته تا حضور کم رنگ ایرانیان در منطقه جای پای گردشگران چینی را محکم تر سازد.

پیش از این چینی ها در کشورهای دیگر نیز اقدام به ساخت و سازهای زیادی کرده اند و سبب پیشرفت مناطق ساحلی زیادی اخبار کیش در خاورمیانه شده اند. از این نظر حضور آنها در مناطق ساحلی غیر قابل انکار است و فواید حضور آن ها را در خلیج فارس نمی توان کتمان کرد. دبی، بحرین در سال های اخیر رشد سازه ای و تکنولوژی خود را در زمینه های ماهواره ای مدیون چینی ها هستند. در واقع با مقایسه ساختمان های دبی با شهر هنگ کنگ به سادگی می توان دریافت که حضور چینی ها چه اندازه در آبادی این منطقه نقش داشته اند.

واگذاری زمین های منطقه کیش به چینی ها فقط به منظور تسهیل امور نفتی و سکوهای نفتی بوده در نتیجه آینده روشنی از حضور این گردشگران در کیش وجود ندارد.

تور کیش امروزه بهترین مکان برای سفر به منطقه ای استوایی و بکر در ایران و جهان است پس توصیه می شود قبل از دگرگون شدن این جزیره سفر به تور کیش را از دست ندهید.

جهت کسب اطلاع از نرخ های ویژه، آفرها و همچنین تورهای لحظه آخری کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین از طریق وب سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید اقدام به رزرو آنلاین تور کیش نمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: تور کیش، تور محبوب هنگ کنگی ها!,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,تور ارزان کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: